Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
První pomoc v rámci středního vzdělávání
Valenta, Jan ; Malá, Michaela (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: První pomoc v rámci středního vzdělávání Cíle: Cílem práce je srovnání znalostí první pomoci žáků vybraných středních škol v Karlových Varech a dále jejich případný vztah k počtu vyučovacích hodin s tematikou první pomoci a k použitým vyučovacím metodám. Metody: V naší teoreticko-výzkumné práci jsme použili metodu analýzy a metodu komparace. Analyzovány byly dostupné školské dokumenty, data získaná při testování znalostí žáků a data získaná pomocí anketního šetření od učitelů. Sběr dat probíhal pomocí vytvořeného testu a anketního šetření. Následovalo srovnání dat. Výzkumný soubor tvořilo 82 žáků a 4 učitelé ze 4 vybraných středních škol v Karlových Varech. Výsledky: Zjistili jsme minimální rozdíly ve znalostech první pomoci u žáků vybraných středních škol v Karlových Varech. Nenašli jsme přímou souvislost mezi znalostmi žáků a počtem vyučovacích hodin první pomoci a použitým vyučovacím metodám. Klíčová slova: Střední škola, školská legislativa, vyučovací metody, život ohrožující stavy, Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program
Vývoj české mateřské školy v letech 1980 -2010 v Ostravě
Korbelová, Petra ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Cílem této diplomové práce je zaznamenat vývoj české mateřské školy v letech 1980-2010 v Ostravě. Sledování vývoje je rozděleno do kapitol po desetiletích. Každá kapitola popisuje aktuální školské zákony, které se dotýkaly mateřských škol v daném období. Předmětem zájmu je cíl a pojetí výchovy a vzdělávání v mateřské škole v daném desetiletí. Podrobně se práce věnuje významným dokumentům určeným mateřské škole. Zabývá se změnami v plánování a hodnocení výchovné práce. Praktická část zpracovává historické dokumenty, jako jsou kroniky, školní dokumentace a inspekční zprávy z mateřských škol v Ostravě. Metodou dotazníkového šetření zjišťuje názory učitelek mateřských škol na proměnu české mateřské školy. Dotazníkové šetření mapuje názory rodičů na současnou mateřskou školu. V závěru diplomové práce srovnává českou mateřskou školu v jednotlivých desetiletých obdobích podle sledovaných položek. Výsledkem je popis vývoje české mateřské školy v letech 1980-2010.
Uvolňování žáků z tělesné výchovy na základních školách
Miláčková, Andrea ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název: Uvolňování žáků z tělesné výchovy na základních školách Cíle: Cílem této diplomové práce je zjistit hlavní příčiny uvolňování žáků z tělesné výchovy (TV) na 8 základních školách v okrese Kolín a Nymburk, nastínit zdravotní důsledky uvolňování, zmonitorovat situaci ohledně počtu uvolněných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) a prozkoumat subjektivní názory učitelů k dané problematice pomocí terénního sběru dat. Metodika: Jedná se o dotazníkové šetření, které proběhlo na 8 základních školách v okrese Nymburk a Kolín. Výzkumný soubor byl tvořen 16 učiteli tělesné výchovy (2 učitelé z každé školy), z toho bylo 12 žen a 4 muži. Dotazník vlastní konstrukce je rozdělen do 2 částí. První část, kde byly zjišťovány obecné informace a počty žáků, vyplnili všichni respondenti. Druhá část byla určena těm, kteří mají právě ve své třídě žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Výsledky: Na dotazovaných školách je ve školním roce 2018/2019 ve druhém pololetí z TV uvolněno 4,46 % žáků. Nejvíce žáků je uvolněno z důvodu onemocnění svalové, kosterní či pojivové tkáně (27 %). Dle učitelů byly nejčastějšími reálnými důvody, které hrály zásadní roli při uvolnění žáků z TV, příliš velký počet žáků ve skupině a nebezpečí progrese onemocnění či úrazu. Každý z těchto dvou důvodů učitelé zvolili pro 10...
Historie primární školy ve Výprachticích
Pešatová, Zuzana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
Diplomová práce je historického charakteru, a proto je postavena na studiu primárních zdrojů, tj. školních kronik a dalších souvisejících dobových dokumentů tak, aby bylo možno objasnit vývoj školy ve Výprachticích (okres Lanškroun). Užité metody budou metodami historického výzkumu včetně metod orální historie. Pro porozumění kontextu, v němž se vývoj školy odehrává, je nezbytné věnovat se: a) geograficko - ekonomickému vývoji regionu b) historii legislativy primárního školství c) vývoji školství v regionu (na Lanškrounsku) d) historii školství ve Výprachticích Klíčová slova: primární dokumenty (kroniky, dokumenty školy, aj.), historický vývoj, vývoj školy, školská legislativa, region školy
Pohled učitelů na předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v čase
Nováková, Monika ; Mužáková, Monika (vedoucí práce) ; Mlčková, Marie (oponent)
Téma diplomové práce je pohled na speciální a předškolní vzdělávání na území České republiky v uplynulých 30 letech. Pro lepší pochopení provázanosti vývoje speciálního vzdělávání jsou však některé kapitoly věnovány i období před rokem 1989. Práce je členěná na část teoretickou a praktickou. Teoretická část diplomové práce je zaměřena na legislativu a dokumenty, které významně ovlivnily speciální a předškolní vzdělávání, na oblast integrace/inkluze ve vzdělávání a dále také na systém vzdělávání pedagogů po roce 1989 do současnosti a pozici asistenta pedagoga. Praktická část analyzuje informace získané formou rozhovoru s oslovenými pedagogy mateřských škol. Cílem práce bylo zjistit, jak pedagogové mateřských škol vnímají změny, kterými předškolní a speciální vzdělávání prošlo v průběhu uplynulých 30 letech.
Vývoj školy v Mlazicích v historickém kontextu
Novotná, Jana ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Tato práce je zaměřená na první ucelené zpracování dějin školy v Mlazicích. Vše je zasazené do širšího rámce vývoje obce a jejího nejbližšího okolí. Jsou zde také zaneseny okolnosti, které přispěly ke zřízení této školy. Některé kapitoly shrnují dějiny českého školství a historický vývoj Mlazic a okolí s důrazem na tyto okolnosti. Škola v Mlazicích byla založena v roce 1902. Většina materiálů je vzata z fondu okresního archivu v Mělníku. Na základě dochovaných školních kronik z let 1902-1973 je ukázán vývoj malé, původně vesnické školy. V dějinách této školy se také odráží jednotlivá specifika historických období, kterými škola procházela. Ze začátku zde učili jen muži a postupně se přidávaly také ženy. V posledním roce, který je v kronikách zanesen, zde učily už jen ženy. Snažila jsem se také vyzdvihnout důležitější oslavy a jiné dění. Do této školy chodily většinou děti dělníků, proto přednášky a výlety zpočátku moc nebyly pořádány. Kroniky obsahují i to, jakými dary byla škola podporována. Tyto dary byly mimo jiné použity pro děti chudších rodin, aby měly možnost lépe se vzdělávat. Škola má celkem čtyři kroniky, z nichž jedna pochází z období nacistické okupace. V této kronice se nalézají stručné zápisy bez osobního charakteru. Mlazická škola je dodnes pětitřídní. KLÍČOVÁ SLOVA dějiny školy,...
Uvolňování žáků z tělesné výchovy na základních školách
Miláčková, Andrea ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název: Uvolňování žáků z tělesné výchovy na základních školách Cíle: Cílem této diplomové práce je zjistit hlavní příčiny uvolňování žáků z tělesné výchovy (TV) na 8 základních školách v okrese Kolín a Nymburk, nastínit zdravotní důsledky uvolňování, zmonitorovat situaci ohledně počtu uvolněných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) a prozkoumat subjektivní názory učitelů k dané problematice pomocí terénního sběru dat. Metodika: Jedná se o dotazníkové šetření, které proběhlo na 8 základních školách v okrese Nymburk a Kolín. Výzkumný soubor byl tvořen 16 učiteli tělesné výchovy (2 učitelé z každé školy), z toho bylo 12 žen a 4 muži. Dotazník vlastní konstrukce je rozdělen do 2 částí. První část, kde byly zjišťovány obecné informace a počty žáků, vyplnili všichni respondenti. Druhá část byla určena těm, kteří mají právě ve své třídě žáka se speciálními vzdělávacími potřebami. Výsledky: Na dotazovaných školách je ve školním roce 2018/2019 ve druhém pololetí z TV uvolněno 4,46 % žáků. Nejvíce žáků je uvolněno z důvodu onemocnění svalové, kosterní či pojivové tkáně (27 %). Dle učitelů byly nejčastějšími reálnými důvody, které hrály zásadní roli při uvolnění žáků z TV, příliš velký počet žáků ve skupině a nebezpečí progrese onemocnění či úrazu. Každý z těchto dvou důvodů učitelé zvolili pro 10...
Školní družiny a školní vzdělávací programy
ŠŤASTNÁ, Alena
Práce se zaměřuje na školské zařízení zájmového vzdělávání - školní družinu. Cílem práce bylo vzájemně porovnat školní vzdělávací programy šesti školních družin, jaká je jejich kvalita a zda odpovídají legislativním požadavkům. Dále bylo zjišťováno, do jaké míry se odráží školní vzdělávací program školní družiny v rámci školního vzdělávacího programu základního vzdělávání příslušné školy.
Historický vývoj mateřské školy Švabinského v Havířově na pozadí vývoje regionu
Tkaczyk, Vojtěch ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
1 Historický vývoj mateřské školy Švabinského v Havířově na pozadí vývoje regionu Abstrakt Práce Historický vývoj mateřské školy Švabinského v Havířově na pozadí vývoje regionu má za úkol zmapovat vývoj předškolního vzdělávání spojený se vznikem a výstavbou města Havířova. Pro historický charakter práce je použita historicko-komparativní metoda, analýza a syntéza. Práce ukazuje konkrétní období vzniku města Havířova v letech 1955 až do současnosti, ve kterém se zaměřuje na konkrétní případ - vznik mateřské školy Švabinského, která vznikla v roce 1965. Použitím archivních pramenů je doložen vznik a vývoj města Havířov a vývoj jeho předškolních institucí v letech 1955 do současnosti. Prvořadým pramenem jsou školní kroniky uložené v knihovně mateřské školy Švabinského, dále knihy historického charakteru o Havířově a regionu. Práce poukazuje na konkrétní období této školy, a to její vývoj v letech 1965 - 2016. Práce dále mapuje historický vývoj regionu, zalidněnosti a jeho rozvoj průmyslu, založeného na těžbě uhlí, a tím spojeného zpracování surovin. Klíčová slova Region Těšínsko, město Havířov, vývoj školních institucí, školní legislativa, kronika MŠ, dokumenty MŠ, významné události MŠ.
Vývoj české mateřské školy v letech 1980 -2010 v Ostravě
Korbelová, Petra ; Uhlířová, Jana (vedoucí práce) ; Loudová Stralczynská, Barbora (oponent)
Cílem této diplomové práce je zaznamenat vývoj české mateřské školy v letech 1980-2010 v Ostravě. Sledování vývoje je rozděleno do kapitol po desetiletích. Každá kapitola popisuje aktuální školské zákony, které se dotýkaly mateřských škol v daném období. Předmětem zájmu je cíl a pojetí výchovy a vzdělávání v mateřské škole v daném desetiletí. Podrobně se práce věnuje významným dokumentům určeným mateřské škole. Zabývá se změnami v plánování a hodnocení výchovné práce. Praktická část zpracovává historické dokumenty, jako jsou kroniky, školní dokumentace a inspekční zprávy z mateřských škol v Ostravě. Metodou dotazníkového šetření zjišťuje názory učitelek mateřských škol na proměnu české mateřské školy. Dotazníkové šetření mapuje názory rodičů na současnou mateřskou školu. V závěru diplomové práce srovnává českou mateřskou školu v jednotlivých desetiletých obdobích podle sledovaných položek. Výsledkem je popis vývoje české mateřské školy v letech 1980-2010.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.